6 Aralık 2014 Cumartesi

Bölüm 14 : Başlayan bir Aşk için Gerekenler.

Benim Nokia C6-001 model bir cep telefonum vardı. Çok küçük ve metal kaplaması vardı. Şirketten bana ulaşmaları için almıştım. İşe ilk girdiğimde cep telefonum yoktu. Şirket bana ulaşmakta zorluk cektiği için kardeşimin eski cep telefonunu almıştım.


Calıştığım firma kurumsal bir şirketti. Bazı prensipleri vardı. Ehliyet istiyordu, Telefonun olacaktı. Ben ehliyetim olmadan yaklaşık dört  sene çalıştıktan sonra, Beni sahaya vermeye başladılar. Ehliyetim olmadığından yayan iett ile gitmek bir hayli zor olmuştu. Yol bilgim o kadar kötüydü ki, iki ayda bir gelen 15 günlük saha görevleri için sağdan soldan gps dileniyordum. Gps yok ise tamamen off durumda kalıyorum. Sık Sık babamdan destek alıyordum. Bu da onu bir hayli sinir ediyordu. Çünkü tarif ederken anlamayınca bi hayli kızıyordu bana. Her neyse, 2009 haziranında ehliyeti ve arabamı aldım. Babam para harcadığım bir yer olmadığı için tüm maaşımı arabaya yatırdı. 2 senelik kredi ödemeyle , 2010 model sıfır km 110 beygirlik bir Tourneo connect sahibi olmuştum. Neden Tourneo connect aldım ben bile bilmiyorum. Babam beni araba secerken hiç dinlemedi. Allah'tan 75 beygirlik yerine 110 beygirlikte onu kandıra bilmiştim. Canım arabamı yeni eve peşinat olarak verdim

Bu gün bile arkasından çok ağladığım bu otomobil, her ne kadar yaşlı amca emekli öğretmen arabası formatında olsada, 12 saniyede 100 km hıza çıkıyor, seni bir yerden bir yere götürme işlemini gerçekleştiriyordu. Şu an ki aklım olsa satılmasına mani olurdum. Ama maalesef ayda el freni cekili iken ayda 190 lira maliyeti ve 100 km de 7-8 litreye cıkan yakıt tüketimi babamın gözünden düşmesine sebeb olmuştu. Çalıştığım firma bana saha görevlerinde kullanmam için 2009 model Fiat Albea 1,3 multijet arac veriyordu. Servis için arabayı bakıma götürdüğümde 700 lira bakım  parasıda bayılınca, babamın gözünde hepten düşen connectimi  2013 kışında satmak zorunda kaldık. Parasıyla da evin peşinatını verdik. İçinde Kız arkadaşımla gezme hayelleri kurduğum, kendime kız bulmakta bana fayda sağlayacağını düşündüğüm arabam elimden alındı. Bu hatanın ceremesini şu an bile çekmekteyim. 

İlk buluşmada Bayan Kırmızı, elindeki apple İphone 4s telefonu Kafka kafe nin masasına bırakınca , ben cebimdeki nokia c6 telefondan utandım. Telefonumu görünce tipinin biraz kaydığını çok sahat görebiliyordum. Cep telefonum ekonomik olarak gücün bir simgesiydi aslında. 1300 liralık İphone , 250 liralık nokia ile cevap vermiştim. İşte ozaman dedimki bu telefon değişecek. Çünkü bu telefon özürlüydü. İnternet yarım yamalak, gps yok gibiydi. Haritası güncellenemiyordu. Whatsup için ekranı çok güccüktü. 

Benim acilen gps, internet ve büyük bir ekrana ihtiyacım vardı. Ayrıca ekonomik gücümü de simgeleyen bir telefon bulmalıydım. Kardeşimin Sony Experia telefonu 1400 liraya almıştı. Ekonomik gücü benden düşüktü. Düzgün bir telefon alabilmek için 1 ay boyunca tüm forumları araştırdım. İphone apple ürünlerine kapitalizmin pazarlama stratejisi gözüyle baktığımdan hiç haz etmiyordum. Üstelik kredi kartı olmadan hiç bi işe yaramıyordu. 

İnternette testleri okudum, yazıları inceledim, 3000 mili amper batarya gücü, android kullanıyor olması, 5" ekranı ile Lg G2 ilgimi çekti. GPS gücü eski telefonumun 10 katıydı. Google maps sayesinde her şeye ulaşmamda bana yardımcı olabilirdi. Babama söyledim. Baba ben Lg G2 istiyorum dedim. Babam fiyata bakınca, bozuk notebookunuda dile getirek OHA dedi. Bir notebook parası. Hani benim Notebooku yapacaktın deyerek beni ötelesede, ben diredndim. Baba ben 31 yaşındayim bu benim ilk telefonum olcak . Evet 31 yaşıma bastım halen kardeşimin eski telefonlarını kullanıyordum. İlk kez kendime telefon alıcaktım. Kredi kartı limitim sadce 400 liraydı. Daha önce sadece oyun hesapları için premium almak için kullandığımdan hiç kredi kartına ihtiyacı duymadım.  Babamın kartında bi hayli limit vardı. Acıtasyon yaparak babama bimeks den telefonumu aldırdım.  Lg G2 telefonum ve onun Google amcanın mükemmel desteğiyle ilişkimi bir üst seviyeye taşımam için önce 2 ay Nokia ile idare etmem gerekti. 


LG G2 hayatımda büyük değişikler yapmamda bana yol gösteren büyük bir devrimdi. Benim gibi sosyalizm cahili, yol bark bilmez asosyal bir kişiliğin elinden tutup dışarı çıkartan ruhani bir varlık gözüyle bakıyorum. Bunu iler ki yazılarımda anlayacaksınız. 

Lg G2 ile Çekilen İlk resim, ailecek katıldığımız bir akşam yemeği davetinden.




Hiç yorum yok:

Yorum Gönder