7 Aralık 2014 Pazar

Bölüm 20 : Büyük İşler için Hazırlık.

Lg G2 telefonumu aldığımda , içime cesaret kapladı. Çünkü üstünde harika bir gps sistemi bulunuyordu. 1 gb internetimde cabası. İstedimim her an internete girip masa üstü bilgisayar konforunda sörf yapabiliyordum. Eski telefonumu anama verdim. Başladım Lg G2 ile kurcalamaya. Google navigasyonu denediğimde çok garip çalıştığını fark ettim. İnternette araştırdığımda herkesin bu garip davranışlarından şikayetci olduğunu gördüm. Garip davranışlardan kastım, Normal gps ile siz  haraket ederken sizi ortalayarak ileri doğru gitmesi gerekirken. bu sizi ortalayıp, gerçek harita yönünden yukarı aşağı sağa sola gidiyor. Eğer iyi bir yön duygunuz yok ise bu haritaya bakarak yanlış sokağa girmeniz mümkün. Çünkü Jayroskopik bir yol düzeni yok. Varda yok gibi.

Neyse değerli arkadaşlar, forumlar sağ olsun, Türkiye için en iyi navigasyon programının ücretsiz sunulan Yandex olduğunu öğrendim. Kurdum deli güzel bişey çıktı. Gyroscopic yön duygusunu artıran bir ara birim sunuyordu. Trafiğe göre size uygun bir rota buluyor , aralardan kaçıp kurtulmanızı sağlıyor.


İnternetimi sağladım, Navigasyonumu sağladım. Şimdi bana bir araba gerekiyor. Avisi aradım. Avisden %35 indirimim olduğunu öğrendim. World Card kredi kartım sağ olsun. Üstünede 5 taksit yapabiliyorlardı. Ama telefondaki bayan otomobil ücreti + 300 lira provisyon edilcek deyince bütün plan içimde patladı. Benim kredi kartım sadece 400 lira limiti vardı. 

Yeni telefonum ile yeni bir ben olmuş fakat halen düşük kredi kartı limitim bana engel oluyordu. İş yerinden bir öğlen izin alıp, maaş bordomla yapı kredi bankasına gittim. Kredi kart limitimin 1000 liraya çıkarılmasını istedim. Kartımın kredi limitinin artırılması yaklaşık 1 haftamı aldı. 

Tekrar Avis aradım. Manul şanzımanlı ekonomik sınıf dizel bir otomobil verdiler. Arabanın ne olcağını sorduğumda, Punto veya Fiesta olcağını bildirdiler. Arabayı 29 Agustosta teslim alıncak şekilde Sabiha Gökcen Havalimanın dan kiraladım. 




İşten çıkıp arabamı almaya gittim. Avis şubesinde 2 arkadaş beni karşıladı. Araba için 102 lira ücreti öderken bir kaç kaskodan bahsettiler. 1,000,000 dolar teminatlı, lastik patlama garantili, felan fıstık . Ben hespini yapın dedim. Arabanın kirası 130 liraya çıkmıştı. Kredi kartına 5 taksit yapılacağından sıkıntı olarak görmedim. 


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder