3 Aralık 2014 Çarşamba

Bölüm 8 : World Of Tanks ve War Thunder

  Ben İnternet'e ilk kavuştuğum yıllarda, Donanım Haber forumlarının otomobil sayfalarını incelerdim. Oralarda yazılar yazardım. Biliyorsunuz 90 lı yılların sonlarında otomobil dergisi biriktiriyordum. Sene 2005 olduğunda İnternet'e kavuştum. Liseden sonra çalıştığım iş için googlede çözümler ararken, forumlara bulaştım.

      Söz etmekten bas ettiğim bir bir şey daha var. Ben ilk okul yıllarımda, eve gelince TRT-3 de ikinci dünya savaşı belgeselleri izlerdim. Tamda benim okuldan dönüş saatimde başlardı. Savaş görüntüleri ilgimi ilk o zamanlar çekmeye başladı. İkinci Dünya Savaşı merakımın ilk ateşi budur.

     Ben ilk öğrendiğim batan ünlü gemi, Titanic değil Bismark zırhlısıdır. Ben Titanik hikayesini daha sonraları öğrendim. Çünkü Ansiklopedilerin Alfabetik liste ile yazılıyordu. Tabi 22 nci büyük larrause cilti gelmeden, TRT-3 de yayınlanan eski bir film sayesinde öğrendim. Tabi titanic filmi çekilmeden 6 7 sene evveldi.

   Yukarıdaki açıklamalardan sonra gelelim esas konuya. Ben forumlara başlayınca, araba firmalarının eski işlerini incelemeye başladım. Mersedes'in Ucak ve Tank yaptığını, Bmw Ucak motoru ürettiğini okuyunca benim araştırmacı kişiliğim bunları derinlemesine araştırmaya koyuldu. Tanklardan girip U-bootlardan çıkmıştım. Üstün Alman teknolojisine günden güne artan bir merakla incelemeye başladım. İnternetteki bilgiler yetersiz gelmeye başladığında Emule ile kitaplarını indirdim. 2005 de başladığım koleksiyonum her gün büyüdü. Şu an 2014 son çeyreğindeyiz. 9 yıldır devamlı büyüdü. Her tür şey var. 7000 kitaplık bir koleksiyon olmuştur herhalde.

   İkinci dünya savaşı merakımdan dolayı, Tanklarınada merakım var. Bu nedenle World Of tanks oyununa tankları kullanmak için başladım. World of tank oyunu bana yeni sosyal bir cevre kazandırdı. Benim ikinci dünya arşivime daha fazla veri ve belge bulmamda yardımcı oldu. İnsanlara yaptığım paylaşımlar ilgi görünce, yapılan yorumlar hoşuma gidiyordu. Bu da benim araştırmacı kişiliğimi besliyor, her foruma girdiğimde yeni bir başlık veya yorum yazmama yardımcı oluyordu. 20li yaşlarımın sonu günden güne reflekslerimi kaybetmeye başladım. Şimdi otursam eski günlerdeki gibi oynayamam. Bu da beni üzdüğünden zirvedeyken bırakmaya karar verdim.

  Bu oyun okadar arcade bir oyunduki, benim gibi eski FSX, İL2 ve Silen hunter oyuncusunu tatmin etmemeye başlamıştı. Bir zaman sonra sadece Win Rate ve Win8 - 7 Puanları için amacsızca zevk almadan oynadığımı fark ettim.  Reflekslerin yavaşlayınca, puanlarım düşmesin diyede oyunu bıraktım gitti.

  İkinci Dünya savaşı ucakları her zaman ilgimi cekmiştir. Kendimi Bildim bileli Bf109G-6 hayranı bir insandım. War Thunder oyununa bu sebeble başladım. Fakat burdada çok kavga ettim. Oyun hiç bir zaman istediğim tadi veremedi. Tarih sisteminden uzak saçma sapan bir mac sistemi, gerçek ile alakası olmayan grafik modellerden ibaret ucaklar. Bu oyuna ancak 2 sene dayanabildim. Forumlarda defalarca kavga ettim defalarca banladım. En sonunda yazdıklarım silinmeye başlayınca, blogumu actım.



http://uberjager.blogspot.com.tr/

Blog benim di ve bana kimse karışmıyordu. Photoşop işine girip Bf109 ve Fw190 ucaklarını boyadım. Uçmaktan cok oyunun mudayimlerine tarihsel skinler yaparak ulaştım. 


http://abfangjager.blogspot.com.tr/

Fakat bir yerden sonra oyun moderatörlerine katlanamayacak kadar sıkılınca bu iştende soğudum. Kendi çapımda halen bloguma yeni materyallar sağlamaya devam ediyorum. 



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder