7 Aralık 2014 Pazar

Bölüm 22 : Mühteşem Üçlü ve 30 Ağustos Gezim.

Yaptığım İnternet araştırmaları ve kamuoyu anketleri mesafe sebebiyle rotamı Şileye çevirdim. Kıza nere gideceğimi hiç söylemedim. Sabah 07:30 da evinden alacağımı biliyordu.  Facebookta beğendiğim bir resmindeki gibi giyinmesini istedim. Kırmızı bir kurdelesi olan bir elbise.

Geceden cep telefonuma verileri giriyordum. Yandex navigasyona Saklı Göl, Şile merkez ve Şile Deniz feneri lokasyonlarını kayıt ettim.

Ben arabalara çok meraklı bir insanım, Yakıt tüketimi , devir saati uygun vites takibi gibi şeyler beni çok eğlendirirlerdi. Yandexden önce google navigasyon ile Kız arkadaşımın evine varmam sadece 15 dk sürmüştü. Topu topu 20 km yolu Kadir Amcanın Yıldız otobusleri ile 75 dakika süren bir yoldu. Otobusu kaçırdınmı, bu süre 2 saate fırlıyordu. Araba ile gitmek 15 dakika. Yakıt maliyeti ise sadece 4,5 lira dizel yakıt parası. Sadece 1 litre mazot yetiyordu bana , ona ulaşmak için. 

Beyaz fistanımla ( ford fiesta) evinden aldım. Yola cıktık, mühteşem sürüş özeliklerimle, göstergenin ortasına koyduğum Lg G2 telefonum Şile Saklı Göl rotasında ilerlerken, Ece nin sesi ile yolumu buluyordum. 

-Teknik adam yolu biliyonmu bari diye sordu. Ben "Tabi ece bana yolu söylüyor". Bir hıncla " Ece Kim Lan" dedi. Bende "Ece , ece yandex navigasyondaki karı" dedim . "He şu mu." diyerek apalladı. Bana laf sokacak bişeyler arayarak konsola baktı. Orta konsolun altında bulunan sürücü hava yastığı uyarı ışığına bakarak. "Aşkım bu nedir acaba" diye sordu. " O aşkım, sürücü hava yastığı ikaz göstergesi" dedim. "Peki hayatım neden benim taraftaki hava yastığı kapalı" deyince bana soğuk soğuk terler boşaltırdı. Evet onun tarafındaki yastık kapalıydı. Arabayı kenara cektim. Daha önceden arabayı incelerken hava yastığı "on off " yerinin torpidoda anahtarla açıldığını tespit etmiştim. Hemen Fistanın sürücü hava yastığını acıp yola devam ettim. 

Ben arabamda dinleyecek müzik cdsi getirmemiştim. Yol boyunca onunla sohbet eder, arabanın sesini dinler , arada fistanıda incelerim demiştim. Şilenin güzel yollarında , doğayla kucak kucağa gidiyorduk. 


Şile Saklı Göl 70 km kadar bir mesafede harika şile otobanında muhteşem sürüş deneyimi yaşatmıştı bana. Arabamda çok iyi gidiyordu, yakıt ekonomisi yaparak 3,7 litre ortalamayla yolu kat ettim. Ben hayatımda ilkez bu denli uzun bir yola cıktım. Buna cesaret etmemde Yandex Navigasyon ve Lg G2 telefonuma çok teşekur ederim. Çünkü benim gibi bir asosyel buna cesaret edemezdi. Aviste Full kasko yaptığımdan, kaza durumunda arayacağım telefonuda biliyordum. Hiç bir sıkıntı veya strese girmeme gereken bir durum yoktu.  




Hiç yorum yok:

Yorum Gönder